Философия



1.1.Същност на философията е свободата
1.2.Пътят към богатствата на духа минава през дверите на философията
1.3.Какво е това, философията?
2.ЛЕКЦИЯ ВТОРА: Как аз разбирам философията?
2.1.Каква е обикновената хорска представа за философия?
2.3.Достойна ли е мъдростта за любов и обич?
2.4.Дом на мъдростта си остава любовта
2.5.Първи опит за доближаване до същината на мъдростта
2.6.Подстъп към самата идея за философия
2.7.Приложения по лекцията “Как аз разбирам философията?”
3.ЛЕКЦИЯ ТРЕТА: Как се философства?
3.1.Съдбовната за човека потребност от свобода
3.2.На какво се опира склонността за философстване?
3.3.Философията: пробуждането и будността на разума
3.4.Кога душата ми започва да ражда идеи?
3.5.Приложения по лекцията “Как се философства?”
4.ЛЕКЦИЯ ЧЕТВЪРТА: Как говори философстващият?
4.2.Богоподобното у смъртния човек
4.3.Стремежът към яснота е първа цел на опитващия се да разбира
4.4.Как философът обосновава своите твърдения?
4.5.Дали пък философът просто не… “вещае” истината?
4.6.Приложения по лекцията “Как говори философстващият?”
5.ЛЕКЦИЯ ПЕТА: Как живеят философите?
5.2.Животът на Сократ – образцовият за философите живот
5.3.Защо Шелинг и Хегел заради истината пожертвали дори приятелството си?
5.4.Защо Шопенхауер не може да понася и Хегел, и Шелинг?
5.5.Как Киркегор си взел изпита по философия?
6.ЛЕКЦИЯ ШЕСТА: Има ли философията бъдеще?
6.1.Дали философията няма бъдеще… зад себе си?
6.2.Как да разбера своята съвременност?
6.3.Каква истина носи в себе си съвременният човек?
6.4.Моята философия, личната стратегия на живота ми
6.5. Как да постигна бъдещето, което съкровено желая?
6.6.Приложение към лекцията “Има ли философията бъдеще?”
2.РАЗДЕЛ ВТОРИ: ПЪРВИТЕ НАЧАЛА
7.ЛЕКЦИЯ СЕДМА: Изборът на път
7.1.Разбирам ли трудността на началото?
7.2.Да си човек е най-вълнуващото!
7.3.Търсенето на първоосновата на всичко съществуващо
7.4.Моите търсения носят върху себе си печата на моята човечност
7.5.Аз залагам на принципа на свободата
7.6.Приложения по лекцията “Изборът на път”
8.ЛЕКЦИЯ ОСМА: Защо съществуващото съществува?
8.1.Първи досег с тайнството на съществуването
8.2.Защо битието е, а небитието… не е?
8.3.Цялото сътворено битие носи върху себе си белезите на Духа
8.4.Единното е извор на всичко съществуващо
8.5.Идея е онова, до което се докосваме единствено в своя дух
8.6.Приложения към “ЛЕКЦИЯ ОСМА: Защо съществуващото съществува?”
9.ЛЕКЦИЯ ДЕВЕТА: Сферите на битието
9.1.Корените, подхранващи великолепието на природата
9.2.Прекрасното царство на духа и свободата
9.3.Човешкото битие е битие на свободата
9.4.Истината на съществуването, достойно за човека
9.5.Истината, спотаена в дълбините на душата и сърцето ми
9.6.Приложения към лекцията “Сферите на битието”
10.ЛЕКЦИЯ ДЕСЕТА: А битието съществува многолико
10.1.Идеята за Бога и Божието битие
10.2.Поривът към абсолютната битийна пълнота
10.3.Духът, оживотворяващ природата в нейната цялост
10.4.Култът към тялото и неуморната воля за живот
10.5.Раждането на човечността в най-първичния усет за свобода
10.6.Високото достойнство да си човек
10.7.Приложения по лекцията “А битието съществува многолико…”
11.ЛЕКЦИЯ ЕДИНАДЕСЕТА: Тайнството на живота
11.2.Спускане в дълбините на света
11.3.Свещеното чувство, долавящо пълнотата на живота ми
11.4.Вътрешната същина на живота
11.5.Животът е тайна, която трябва да бъде разгадана
11.6.Приложения по лекцията “Тайнството на живота”
12.ЛЕКЦИЯ ДВАНАДЕСЕТА: Същността на истината
12.2.Битието винаги е битие-в-истина
12.3.Само свободата ни открива път към истината
12.4.Фатално важното съществуване-в-истина
12.5.Истината е вярност на битието и откритост спрямо неговия призив
12.6.Приложения по лекцията “Същността на истината”
ЛЕКЦИЯ ТРИНАДЕСЕТА: Идеята за свобода
13.1.Символичната история-трагедия на Сизиф
13.3.Не човекът притежава свобода, а свободата притежава човека
13.4.Свободният и несвободният живеят в различни светове
13.5.Самосъзнанието за свобода
13.6.Субективно-екзистенциалната диалектика на освобождаването
13.7.Човешкото е изтъкано от някаква чудна “времева материя”
13.8.Приложения по лекцията “Идеята за свобода”
ЛЕКЦИЯ ЧЕТИРИНАДЕСЕТА: Пътят към моята свобода
14.1.“Технология” на свободата
14.2.Раждането на автентичната свобода
14.4.Светът на свободния човек е негова собствена еманация
14.5.Приложения по лекцията “Пътят към моята свобода”
15.ЛЕКЦИЯ ПЕТНАДЕСЕТА: Човешката общност и надмогването на безличността
15.1.Човешкото съществуване е най-съкровена лична история на индивида
15.2.Мога ли да бъда свободен сред несвободни?
15.3.Битката за свобода е битка за достойнство
15.4.Традицията от гледището на живота и свободата
15.5.Вслушаният в призива на традицията индивид
15.6.Античовешката безжизненост на несвободата
15.7.Приложения по лекцията “Човешката общност и надмогването на безличността”
ЛЕКЦИЯ ШЕСТНАДЕСЕТА: Човешката субективност и екзистенцията
16.1.Първоначалната интуиция за чисто човешкото
16.3. “Ние, цивилизованите, на знания станахме богати, но не и на мъдрост”
16.4.Феномените на човешкото и стоящите зад тях екзистенциални структури
16.5.Ирационалното у човека, или животът на тялото
16.6.Приложения по лекцията “Човешката субективност и екзистенцията”
17.ЛЕКЦИЯ СЕДЕМНАДЕСЕТА: Богатството на човека е в душата му
17.1.Дали тялото не е храм на душата, а пък душа да е самото божество?
17.2.Дионисиевското начало у човека
17.3.“Човекът е същество, към всичко привикващо”
17.4.Принципът в разбирането на душевния живот
17.5.Субективният свят на личността
17.6.Чистите отношения на човека към света и към себе си
17.7.Конституирането на душевните сили
17.8.Приложения по лекцията “Богатството на човека е в душата му”
18.ЛЕКЦИЯ ОСЕМНАДЕСЕТА: Човешкото съзнание
18.1.Изследването на съзнанието
18.3.Интелектът, умът, разсъдъкът
18.4.Чудото на човешката мисъл
18.5.Творческата, продуктивната мощ на мисълта
18.6.Може ли всеки да се научи да мисли?
не согласен