222 222 посетител на блога HUMANUS!

Блогът HUMANUS още не е на една година: създаден беше миналата година на 9 октомври. Днес обаче влезе 222 222-ия посетител, което, както и да го погледнем, си е една хубава цифра. Не че гоня „бройки читатели“ или пък „рейтинг“, но си струва да бъде отбелязана тази съвсем кръгла и символична цифра. Символиката й я виждам в това – тия толкова много двойки все нещо говорят! – че блогът ми е едно място за най-оживени дискусии, за остро противопоставяне по най-горещи въпроси, за отрицания, несъгласия, дори за конфликти. Но аз това го оценявам като нещо съвсем естествено и нормално – и изобщо не се боя от него.

Разбира се, че не съм ограничен човек, който да „цензурира“ или пък да драска мненията, които не съвпадат с неговата крайно бедна представа – както правят толкова други. Казвам го с пълна убеденост, и то независимо от това какво говорят зложелателите ми. На които много им се иска да ми пришият точно такива етикети: „нетолерантен“, „нетърпим към различните мнения“, „ограничен“ и пр. За тия месеци съществуване на блога даже се писаха такива неща за мен и за блога ми и то къде ли не. Разбира се, има всякакви хора и нека всеки да говори и да пише каквото си иска. Аз мога само да отбележа, че ако моята „нетолерантност“ можеше по някакъв начин да стане мярка за разпространението на това качество в нашето общество, то това би означавало, че ние вече сме едно съвсем европейско, диалогично, културно и толерантно общество.

Но едно е истина, която признават и най-големите ми противници: написаното в този блог не може да остави изцяло равнодушен нито един мислещ човек. И това, струва ми се, е най-голямото постижение на моя блог. Който си го обичам така, че все едно вече е кажи-речи живо същество 🙂 И дори приятел – мой и на много други хора…

2 comments

  1. Ружа

    Честито!
    Аз съм доказателството,че не цензурира нищо от това,което съм писала,въпреки че беше в разрез с водената официална манипулативна политика на бг правителство и даде възможност не само аз да кажа неща,които бяха старателно
    укривани и от правителството,и от юриспрудикцията в България.Даде възможност не само на мен,но и на другите българи да узнаят истината за т.нар.“дело на медиците“,което както вече знаем изобщо не беше точно такова.Далаверата на века,все пак намери място в твоят блог и само това да беше си струваше да го има.

Вашият коментар

